Derfor er kundeservice vigtig

2018-02-22

Fra droner til kunstig intelligens (AI), 3D-print og mobile apper ser det ud som om der nærmest dagligt dukker nye opfindelser og løsninger op, som flytter grænserne for, hvad vi troede kunne lade sig gøre. 

Når teknologien viser sig fra sin mest nyttige side, kan den gøre den måde, vi leder vores virksomhed og driver vores forretning på, enklere og bedre.

Som virksomhedsejer er det vigtigt at holde sig ajour med nye værktøjer og løsninger, som gør det muligt at automatisere og køre din virksomhed mere effektivt.  Men selvom teknologien gør det muligt for dig at køre din forretning mere gnidningsløst, så er der én ting, du som virksomhedsejer ikke har råd til at erstatte eller negligere, nemlig kundeplejen.

Her er fem grunde til hvorfor kundeservice er livsnødvendig for din virksomhed:

1.      Hvad det fortæller om din virksomhed

Den måde en virksomhed behandler sine kunder på, siger enormt meget og giver et indblik i virksomheden som helhed. 

Gør du det nemt for dine kunder at kontakte dig for at få hjælp?  Det skal være klokkeklart for kunden, hvordan man får fat i virksomheden for at få support.  Men mange firmaer gør det svært for kunderne at komme i kontakt med dem og har i stedet en FAQ-side, hvor de forsøger at svare på enhver form for tvivl, som kunden måtte have.  Hvad fortæller det kunderne? 

FAQ-sider er alle tiders, men de må ikke være virksomhedens eneste form for kundesupport.  Desuden går du glip af dyrebar feedback fra dine kunder, hvis du kun har en FAQ-side.  Den feedback, du kan få fra dine kunder, kan hjælpe dig med at få et indblik i deres behov, og hvordan du kan forbedre dine produkter.

Hvis den service, du giver, efterlader kunderne med en flad fornemmelse, så vil det helt sikkert bevirke, at de mister tillid til virksomheden og dine produkter. 

2.      Skab en mindeværdig oplevelse

Det er vigtigt at efterlade det rigtige indtryk hos dine kunder.  Er din kundeservice varm og venlig?  Kan du løse dine kunders problemer?  Sørger du for, at dine kunder føler sig forstået og værdsatte? 

Det er uvurderligt at give dine kunder det rigtige indtryk.  Når du giver en uovertruffen kundeoplevelse, får dine kunder et godt og vedvarende indtryk og forbinder din virksomhed med noget positivt.

3.      Glade kunder = tilbagevendende kunder

Statistikken viser, at hovedparten af salget sandsynligvis kommer fra eksisterende kunder.  Faktisk viser statistikker fra Gartner Group, at 80 % af dit firmas fremtidige indtjening vil komme fra kun 20 % af dine eksisterende kunder. 

Det skyldes, at det er nemmere at sælge dine services til eksisterende, tilfredse kunder, da der allerede er opbygget et tillidsforhold mellem jer.

4.      Rygte og indflydelsescirkel

En enkelt kundeanmeldelse af din virksomhed på Facebook eller et af de andre sociale medier kan have stor indflydelse på dit firma, både positivt og negativt. 

Kundeanmeldelser hjælper med at styrke eller svække et firmas brand. 

Folk lytter til det, deres venner eller familie siger om et firma, produkt eller serviceydelse.  Udover kunden, der køber noget eller benytter sig af dine services, promoverer du basalt set også dit firma til deres indflydelsescirkel.

Når en kunde får en glimrende service hos dig, er vedkommende mere tilbøjelig til at være loyal over for din virksomhed.  Det betyder naturligvis større salg og mere stabile fremtidsudsigter.

5.       Oprigtig kundepleje

Det kaldes ikke kundepleje for ingenting.  Bogstaveligt talt bør din virksomhed yde pleje til kunderne.  For hvad er en virksomhed uden kunder? 

Hos Ferratum Business ved vi, at folk betyder noget.  Vores opgave er at give dig den bedste, hurtigste og letteste låneservice ved at bruge den seneste nye teknologi, så det bliver så let og enkelt at opnå finansiering af din virksomhed som muligt.  Det er derfor, vi hos Ferratum Business tilbyder kundesupport 24 timer i døgnet alle ugens 7 dage. Det er nemlig rigtig – når du har brug for os, er vi til rådighed for dig.