Opererer din lille eller mellemstore virksomhed med et kundeprogram? | Ferratum Business Virksomhedslån
<< Tilbage til Blog
  • 2017-08-17
    Opererer din lille eller mellemstore virksomhed med et kundeprogram?

     

    Hvis du tror, at kunde- eller rabatprogrammer kun er noget for store varehuse og supermarkedskæder, kan du godt tro om.  Brandbevidsthed og markedsføring er meget vigtigt for alle mindre virksomheder, og ved at give dine kunder rabatter og opnå deres loyalitet sikrer du dig den bedste investering i din virksomhed.

     

    Loyalitets- og rabatprogrammer giver mange fordele til virksomheder i alle størrelser.  Her er nogle enkelte af dem:

     

    Loyalitet betyder alt

     

    Enhver virksomheds mål er at sikre kundeloyalitet.  Loyale kunder er tilbagevendende kunder, hvilket er lig med øget indtjening.  Et nyere studie har vist, at over 61% af indtjeningen hos mindre virksomheder kom fra tilbagevendende kunder.  Et andet studie har vist, at 82% af mindre virksomheder har udtalt, at loyale kunder er nøglen til vækst.  Loyalitet betyder alt.

     

    Hvad har du at byde på?

     

    Der findes en lang række præmier og incitamenter, som virksomheder tilbyder deres kunder for at opnå kundeloyalitet.  Alt fra opgraderinger hos flyselskaber, gratis forretter på restauranter, gratis køreture (eksempelvis Uber), køb-en-få-en-gratis-kampagner, hop-uden-om-køen-tilbud, rabatkoder (eksempelvis koncertbilletter) og udsalgsrabatter på salgsartikler. 

     

    Nogle firmaer tilbyder aftener kun for medlemmer, eller VIP-aftener, hvor kunderne kan købe varer, før de bliver gjort tilgængelige for alle. 

     

    Der er uendeligt mange muligheder.  Hvad kan du som iværksætter og forretningsdrivende tilbyde dine kunder, så du fastholder deres loyalitet og får dem til at vende tilbage?

     

    Opnå kundeindsigt

     

    Når kunderne bruger deres kunde- eller rabatkort, får du uvurderlig viden om, hvilke ting de køber, hvilke produkter, der interesserer dem, og hvor tit de køber dem.  Du kan opbygge dine kundeprogrammer baseret på disse oplysninger.  Hvis du f.eks. ved, at en kunde køber et bestemt produkt en gang om måneden, hvad kan du så gøre for at øge frekvensen af dette køb?  Du kan derefter bruge denne indsigt til at købe varer til dit lager.  Som iværksætter og forretningsdrivende er kundedata guld værd for din virksomhed.

     

    Markedsføringsteknikker, der virker

     

    Når en kunde tilmelder sig dit kunde- eller rabatprogram, kan du ved samme lejlighed også bede vedkommende om at udfylde et kort spørgeskema.  Når du både har kundens data og svarene på spørgeskemaet, har du adgang til uvurderlige oplysninger.  Du kan på baggrund af disse data skræddersy dine marketingbestræbelser, så de passer til kundens interesser, adfærd og bopæl og på den måde køre forskellige kampagner på samme tid.  Med andre ord: Du ved præcist, hvad dine kunder vil have.

     

    Det findes der en app til

     

    Mange mindre virksomheder har sandsynligvis ikke den teknologiske indsigt til selv at programmere et kunde- eller rabatprogram.  Men heldigvis findes der et hav af apps på markedet, som kan hjælpe mindre virksomheder med at etablere et sådant. 

     

    Målet med din virksomhed er at tilføre værdi og opnå kundeloyalitet, og der er ikke nogen lettere måde at belønne dine kunder på end ved at bruge et kunde- eller rabatprogram.

     

    Se flere gode historier og tips på vores blog

     

    Har du lyst til at høre mere om, hvordan Ferratum Business kan gøre din tilværelse lettere?  Læs mere her!  

     

    Kategori:

    Vækst strategier